A Ford – Volkswagen kiterjeszti teljes körű együttműködését az autonóm vezetés, az elektrifikáció és az ügyfelek jobb kiszolgálása érdekében

A Ford – Volkswagen kiterjeszti teljes körű együttműködését az autonóm vezetés, az elektrifikáció és az ügyfelek jobb kiszolgálása érdekében

A Ford Motor Company és a Volkswagen AG ma nyilvánosságra hozta, hogy mindenre kiterjedő szövetségüket az elektromos járművekre is kiterjesztik – és együttműködnek az Argo AI-vel az autonóm járműtechnológia bevezetésében az Egyesült Államokban és Európában – az ügyfelek jobb kiszolgálása érdekében míg mindkét vállalatnál javul a versenyképesség mindemellett a költség és tőke hatékonyság.

A Volkswagen vezérigazgatója, Dr. Herbert Diess, a Ford elnök-vezérigazgatója, Jim Hackett, tetejébe az Argo AI vezérigazgatója, Bryan Salesky közzétette, hogy a Volkswagen csatlakozik a Fordhoz az Argo AI-ban, az autonóm járműtechnológiai platform vállalatnál.

A Forddal és a Volkswagennel együttmûködve az Argo AI önvezetõ-rendszere (SDS) lesz az elsõ számú kereskedelmi forgalmazási tervvel ellátott rendszer az európai és az amerikai piacon. Ezen túlmenően, az Argo AI platformja mindkét autógyártó mindenre kiterjedő lehetőségeit figyelembe véve, a korábbi legnagyobb földrajzi elterjedési potenciállal büszkélkedhet. A Volkswagen és a Ford önállóan integrálja az Argo AI SDS-jét a célirányosan fejlesztett járművekbe, hogy támogassa az eltérő személy és áruszállítási kezdeményezéseket mindkét vállalatnál.

Az Argo AI még mindig arra törekszik, hogy SAE 4-es szintre képes SDS-t nyújtson az utazás-megosztási és áruszállítási szolgáltatások tekintetében a sűrű települési területeken.

A Ford és a Volkswagen egyenlő részesedéssel rendelkeznek az Argo AI-ban, és a Volkswagen és a Ford együttesen tetemes többséggel fog rendelkezni. A fennmaradó részt az Argo AI alkalmazottainak ösztönző alapjaként fogják felhasználni. A egész tranzakció szabályozási jóváhagyások és zárási feltételek függvénye.

„Ameddig a Ford és a Volkswagen még mindig függetlenek és versenyképesek maradnak a piacon, de egy csapatba rendeződve és az Argo AI-val együttesen dolgozva ezen a lényeges technológián, kiváló teljesítmény, méret és földrajzi impulzus elérését biztosítja számunkra” – mondta Hackett. „Az eltérő területeken elérhető szinergiák feloldása kínálja számunkra, hogy bemutassuk a átfogó szövetségünk erejét az okos gépjárműk kapcsán egy nagy tudású világ részére.”

A vállalati vezetők azt is bejelentették, hogy a Ford lesz az első addicionális autógyártó, aki a Volkswagen elektromos jármű-architektúráját és a moduláris elektromos platformot – vagy MEB-t – 2023-tól kezdődően a nagy sorozatú, nulla kibocsátású járművek gyártásához használja Európában.

A Ford azt tervezi, hogy nagyjából 600 000 európai gépjárműt előállít ezt követően hat év alatt az MEB-architektúrával, és egy második, teljesen új, az európai vevőknek szánt Ford modellről is tárgyalnak. Ez segíti a Ford európai stratégiáját, mely még mindig az erősségeire építene – beleértve a kishaszonjárműveket, a crossovereket és az importált ikonikus járműveket, mint a Mustang és az Explorer.

A Volkswagen 2016-ban kezdte fejleszteni MEB-architektúráját, csaknem 7 milliárd dollárt fektetve ebbe a platformba. Az autógyártó ezen platformra tervez a következő évtizedben csak a Volkswagen Csoport részére csaknem 15 millió gépjárműt létrehozni.

A Ford részére a Volkswagen MEB-architektúrájának használata a több mint 11,5 milliárd dolláros elektromos autókra szánt világméretű befektetésének része, és a Ford azon elkötelezettségét is segíti, hogy európai megrendelőinek jelentős felhozatalban kínáljon elektromos járműveket, míg fenntarthatósági kötelezettségeit is teljesíti.

„A jövőt nézve, még több partner és a környezet fog hasznot húzni a Volkswagen piacvezető EV architektúrájából. Átfogó szövetségünk egyre nagyobb lehetőségeket kezd felmutatni, és az kooperáció újabb lehetőségeit is vizsgáljuk – mondta Diess. „A MEB nagyságának növelése csökkenti a nulla kibocsátású járművek fejlesztési költségeit, lehetővé téve az elektromos járművek szélesebb körű és gyorsabb mindenre kiterjedő bevezetését. Ez korrigálja a két társaság pozícióit a nagyobb tőkehatékonyság, a újabb növekedés és a jobb versenyképesség révén.

A szövetség, amely a Volkswagen és a Ford az Argo AI-ban végrehajtott együttes beruházásain kívüli együttműködésre is kiterjed, nem jár a két társaság közti kölcsönös tulajdonjoggal, és független az Argo AI-be történő befektetésektől. A szövetséget egy együttes bizottság irányítja, amit Hackett és Diess vezeti, és amely magában foglalja mindkét társaság felsővezetőit.

A vállalkozások terveznek egy globálisan forgalmazott közepes méretű pick-up teherautót is, mely 2022-ben kerülne piacra, melyet újabb kisáruszállítók követnének.

Egyenlő részvényesek az Argo AI-ben

A Volkswagen 2,6 milliárd dollárt fektet be az Argo AI-be úgy, hogy 1 milliárd dolláros finanszírozást vállal, és az 1,6 milliárd dolláros Autonomous Intelligent Driving (AID) cégét is bevonja, amely több mint 200 alkalmazottal ellátott – többségük a Volkswagen csoport részére fejlesztett önálló vezetési modern műszaki megoldást.

A tranzakció részeként három év alatt a Volkswagen 500 millió dollárért vásárol Argo AI részvényeket a Fordtól. A Ford az ezelőtt bejelentett 1 milliárd dolláros készpénzes kötelezettségvállalásából még hátralévő 600 millió dollárt is befekteti az Argo AI-ba.

Az egész tranzakció az Argo AI értékét összesen több mint 7 milliárd dollárban határozza meg.

Mindkét autógyártó tetemes potenciált lát, beleértve a jövedelmező növekedést is, a korszerű, az autonóm technológiához kapcsolódó kereskedelmi területekbe való befektetésben.

Az Argo AI szorosan együttműködik a Forddal és a Volkswagennel, hogy olyan, az autógyártók részére elengedhetetlen autonóm járműtechnológiát biztosítson, amivel egész körűen integrált, önálló vezetésű járműveket tudnak sorozatban konstruálni, melyek alkalmasak a biztonságos, megbízható és tartós alkalmazásra a megosztási szolgáltatásokban és az áruszállításban szintúgy.

„Az Argo AI szerencsés, hogy egyértelmű küldetésünknek és a partnerek fejlődés iránti elkötelezettségének betudhatóan világszínvonalú csapattal rendelkezhet, és az AID alkalmazottakkal közösen olyan teljes körű munkaerővel rendelkezünk, ami újabb kimagasló tehetségeket fog vonzani” – mondta Salesky, az Argo AI társalapítója. „A Fordnak és a Volkswagennek hála az Argo AI modern műszaki megoldás egy nap majdnem minden piacra eljuthat Észak-Amerikában és Európában, míg több márkánál és a járművek széles választékában alkalmazzák ezt követően.”

A Münchenben, Németországban látható AID lesz az Argo AI új európai centruma, és az AID aktuális vezérigazgatója Karlheinz Wurm fogja vezetni. Az AID-alkalmazottakkal egyesült erővel az Argo AI által az egész világon foglalkoztatottak száma az egész világon 500-ról több mint 700 alkalmazottra fog nőni.

A Pittsburgh Pa., központhoz csatlakozva a korszerű színtér egyszerre az Argo AI első európai, és nemzetközileg az ötödik mérnöki centruma lesz, csatlakozva a Dearborn Mich. ; Cranbury, NJ; és Palo Alto, Calif. helyszínekhez. A Forddal összefogva az Argo AI technológiai teszteléseket végez Miamiban és Washington D. C. -ben ugyancsak, ahol egyesült erővel tervezik a kereskedelmi szolgáltatások bevezetését.

A Ford 600 000 járműben használja ezután a Volkswagen MEB Elektromos Jármű Architektúráját

A Ford egy új, MEB-platform alapú EV modellt tervez megalkotni, melynek gyártását 2023-ban kezdik meg Köln-Merkenichben, Németországban. A Volkswagen az MEB alkatrészeket és részegységeket a kollaboráció részeként nyújtja.

A két társaság megszakítás nélkül vizsgálja azokat a újabb területeket, ahol együttműködhetnek az elektromos autókon – mindkettő részére kulcsfontosságú stratégiai prioritásként a fenntartható és megfizethető mobilitásra való áttérés felgyorsítása érdekében.

A Forddal kötött megállapodás a Volkswagen elektromos stratégiájának sarokköve, amely patronálja az e-mobilitási iparág növekedését és támogatja a átfogó erőfeszítéseket a párizsi 2050-es megállapodás elérése érdekében.

A kisáruszállító és Pickup összefogás folytatódik

A Ford és a Volkswagen még mindig együttműködik az ezelőtt bejelentett terveik alapján a kereskedelmi kisáruszállítók és a közepes méretű pickup-ok gyártásában található erősségeik kiaknázásában. Ezen modellcsaládokon végzett partnerség tekintélyesen korrigálja mindkét cég hatékonyságát.

A Ford az ezelőtt bejelentett közepes pickup-okat megtervezi, és gyártja ezt követően mindkét társaság használóinak Európában, Afrikában, a Közel-Keleten, az Ázsia-csendes-óceáni térségben és Dél-Amerikában, a kisteherautók már 2022-ben megjelenhetnek a fontosabb piacokon.

A Ford 2022-től kezdve mindkét társaság részére nagyobb méretű kereskedelmi haszongépjármű gyártását is tervezi az európai ügyfelek részére, ameddig a Volkswagen az európai és másfajta átfogó piacokon értékesítendő települési furgont kíván fejleszteni, és készíteni.

A Volkswagen és a Ford nemzetközileg erős, egymást kiegészítő pickup és kisáruszállító választékkal ellátott, közkedvelt modellekkel, köztük olyanokkal mint a Ford Transit és Ranger, továbbá a Volkswagen Transporter, a Caddy és az Amarok.

Mivel mindkét társaság a közepes pickup-ok és kereskedelmi kisteherautók iránti teljes körű kereslet növekedését várja az későbbi öt évben, ezeken a kulcsfontosságú szegmensekben való partnerség biztosítja a jobb modern műszaki megoldások és az fejlesztés gyorsabb elérését – jobb üzemkapacitás-kihasználással.