A Frankfurti Autószalonon tartja premierét a korszerű Volkswagen

A Frankfurti Autószalonon tartja premierét a korszerű Volkswagen

A Volkswagen márka két világpremiert is tart az ez évi Frankfurti Autószalon (IAA) alkalmával. A tisztán elektromos hajtásrendszerű ID. 3 modell mellett hiszen a modern Volkswagen” (“New Volkswagen”) mottó jegyében a márka új emblémáját és új márka arculatát is bemutatják a Föld nyilvánossága előtt. A Bogár és a Golf után most az ID. 3 vezeti keresztül a Volkswagen márkát egy elektromos, teljesen hálózatba kapcsolt, és semleges szén-dioxid-mérleg definiálta új korszakba. A tartalmi irányváltást és hosszútávon fenntartható termékeket hozó, nem egész négy éve elindított stratégiai átalakulás a korszerű arculattal már kívülről is jól érzékelhető lesz – a márka teljességében jóval fiatalosabbá, nagyobb mértékben digitalizálttá, s ezzel modernebbé válik.

“A Frankfurti Autószalon kulcsfontosságú esemény lesz a Volkswagen márka stratégiai átalakításában, ahol az ID. 3 és a korszerű márka arculat révén már jól érzékelhetővé válik munkánk eredménye” – nyomatékosította Ralf Brandstätter, a Volkswagen Személyautók márka cégvezetője. “Örömmel mutatjuk be a modern Volkswagent’ a nyilvánosság előtt.”

“A Volkswagen gyakorlatilag a cég tevékenységének minden területén bátor döntéseket hozott, valamint hajtott végre. Az átfogó módosítás márkánk stratégiai irányváltásának logikus következménye” – mutatott rá Jürgen Stackmann, a Volkswagen igazgató tanácsának az értékesítésért, a marketingért és az aftersales területeiért felelős tagja. “Büszkeséggel tölt el mindaz, melyet elértünk: a modern Volkswagent’ erőteljes, friss, pozitív és vonzó megjelenés jellemzi.”

A modern márka arculat révén a modern Volkswagen” jól láthatóvá és érzékelhetővé válik a márka járműveinek dizájnjában, ügyfélkapcsolataiban és vállalati arculatában. A cél az, hogy nemzetközileg minden csatornán modern, korszerű és vonzó 360 fokos márkaélmény jöjjön létre. Klaus Bischoff, a Volkswagen vezető formatervezője meghatározó szerepet játszott a modern vállalati arculat kifejlesztésében: “A modern márka kinézet olyan mobilitást sugároz, amely teljesen természetesen lehet jelen az emberek életében, melynek a Volkswagen régóta szerves részét képezte. A mobilitás új korszakának mottója a ’digital first’, mégpedig minden kompromisszum nélkül.”

A szakmában általános gyakorlattól eltérően a korszerű megjelenést nem külső ügynökségek, hanem a Volkswagen Design és a Volkswagen Marketing együttes csapata dolgozta ki. Megvalósítására egész egészében integrált módon a társaság minden részlegét bevonták, és a Volkswagen által konkrétan e célra kialakított Power House koncepció keretében mindössze kilenc hónapos rekordidő alatt került sor.

A jövőbeni megjelenést nem kizárólagosan merészebb megjelenés és élénkebb színek, hanem a márka emblémától egészen a képi világig hangsúlyos digitális orientáció is jellemzi. A márka új vizuális nyelvezete nagyban eltér az eddigiektől. Amint Jochen Sengpiehl, a Volkswagen marketing igazgatója kifejtette: “A következő években már nem egyfajta remek reklámvilág bemutatása az alapvető cél. Emberközelibb és életszerűbb módon, és egyúttal autentikus történeket mesélve szeretnénk megjelenni, míg jobban érvényesül az ügyfelek nézőpontja.” A következő években már viszont nem annyira a gépkocsi, sokkal inkább az emberek élete és mobilitási élményei állnak ezután a középpontban.

Szimbólumként és márkajelzésként a korszerű logó szolgál, amely ugyanabban az időben modernebb, letisztultabb és egyszerűbb. A logó csak alapvető elemeit jeleníti meg, és korszerű, kétdimenziós formájában rugalmasabban hasznosítható, ezenkívül a digitális médiában is kitűnően felismerhető. Mindez az olyan új márka elemekre is érvényes, mint a piktogramok, a grafikai dizájn, a színek és a layout-irányelvek. Első ízben alkalmaz a márka hang-logót, amely a korábbi márka jelmondatot váltja fel, és mindezek mellett a Volkswagen női hangot használ a következő években.

A korszerű márka arculat internacionális bevezetése a Frankfurti Autószalonon (IAA) veszi kezdetét, a rajtra mindazonáltal a vállalati center wolfsburgi toronyházán a korszerű embléma leleplezése adja meg a jelet. Az átállás költség- és kapacitás kímélő módon több lépcsőben zajlik ezután, kezdetben a márka európai helyszínein és márkakereskedőinél, ezután októberben Kína, 2020 elejétől ugyanakkor lépésről-lépésre Észak- és Dél-Amerika, amellett a Föld újabb része következik. Az elképzelések alapján a jövő év közepére fejeződik be e folyamat, ami összesen 171 piacot érint, s amelyiknek keretében az egész világon több mint tízezer márkakereskedő- és márkaszerviz-partner csaknem 70 ezer emblémát cserél le. Ezzel a Volkswagené lesz az egyik óriási márka megváltoztatás a szakmában.

A modern márka megjelenés a Volkswagen által 2015 őszén útjára indított “Transform 2025+” stratégia eredménye, amellyel már mobilitási és digitalizálási stratégiája második fázisának bevezetésére készül a márka. Ez a rész a társaság partner kommunikációjának egész módosítását is jelenti. A Volkswagen első ízben kommunikálhat közvetlenül is vásárlóival, mégpedig járművei, márkakereskedői és vásárlói hálózati kapcsolatainak egyetlen együttes Volkswagen-ökoszisztémába szervezésével, aminek középpontjában a kuncsaft áll. A Volkswagen ezáltal egy mérsékelt autógyártóból olyan mobilitási alkalmazások szolgáltatójává lép elő, amely már jóval túlmutat a vásárlók által elérhető autókon. Ennek érdekében a márkakereskedőkkel szövetségben átszervezik a márka értékesítési struktúráját és a márka marketing tevékenysége is átalakul.