Gyorsabb, mint a Forma 1: a Volkswagen ID. R új rekordja Goodwoodban

Gyorsabb, mint a Forma 1: a Volkswagen ID. R új rekordja Goodwoodban

Az első elektromos versenyautó, amely legyőzte a Forma 1-et: a Volkswagen ID. R újra történelmet írt az autóversenyzésben a Goodwood Festival of Speed idei eseményén felállított új időrekorddal. Romain Dumas az Anglia déli részén található 1,86 kilométeres pályát mindössze 39,9 másodperc alatt tette meg. Ennek alatt az 500 KW-os (680 lóerős) elektromos versenyautó 1,7 másodperccel megdöntötte a 20 évig érvényben levő rekordot. Az előző rekordot a hírneves hegymeneten Nick Heidfeld érte el 1999-ben egy 574 KW (780 lóerős) McLaren-Mercedes MP4 / 13-as, belső égésű motorral hajtott gépkocsival.

„A Goodwood Festival of Speed a történelem legjobb eredményének számító idejével a Volkswagen ID. R újból megmutatta, hogy a Volkswagen elektromos motorral futó versenyautója még a legerősebb szokásoknak megfelelő hajtásokat is felül tudja múlni” – mondta Sven Smeets, a Volkswagen Motorsport igazgatója, ezt követően közölte még „Romain Dumas kihasználta az ID. R egész potenciálját ezen a rövid, de trükkös pályán. Dumas a Pikes Peak-en aratott győzelme és a Nürburgring-Nordschleife- i pályán beállított e-rekordja után most újabb mérföldkőhöz érkezett az elektromos mobilitás kapcsán. Egész csapatunk elsőrangú teljesítményt nyújtott, aminek egyébként csak kis ideje volt arra, hogy az ID. R könnyített változatát megismerje, és részt vegyen a „Sebesség Esemény” programjában.”

„Szerfelett büszke vagyok arra, hogy az ID. R-rel Goodwoodban fel tudtam állítani ezt a rekordot. A rövid hegymenet roppantul rendkívüli feladja a leckét, és mivel a pálya ilyen rövid, nem engedhettem meg magamnak, hogy a legkisebb hibát sem, mert az ID. R finomhangolásában minden részletnek tökéletesnek kellett lennie. Ez különösen nagy kihívást jelentett, mivel előzetesen nem tudtunk tesztelni ezen az úton”- mondta Romain Dumas, aki ezelőtt 2018-ban ugyanezen a helyszínen ért el összetett győzelmet elektromos hajtással.

Az ID. R sprint verziója megdönti a Forma 1-es rekordot

A Volkswagen Motorsport az ID. R-t a „Goodwood Festival of Speed-en történő induláshoz formázta meg. Ezáltal például az elektromos versenyautó legmodernebb variációja könnyebb volt, mint a gépkocsi, amelyik a Pikes Peak-en és a Nürburgringi-i pályán rekodot állított fel. „Kisebb akkumulátort használtunk, mint a Nürburgringen, és optimalizáltuk a teljesítményt. Ennek egy példájaként az ID. R új sprint-verziójának súlya a gépkocsivezetővel egyesült erővel kisebb volt mint 1000 kg”- mondta François-Xavier Demaison, a Volkswagen Motorsport műszaki igazgatója. Az ID. R a rekord-futamot a Nürburgring nagysebességű szakaszaira tervezett DRS nélkül tette meg, mivel a goodwoodi pálya tulajdonságainak fényében ez felesleges lett volna.

A Bridgestone, mely technológiai partnerként részese volt a Goodwoodban 1999-ben elért rekordoknak, ez alkalommal is specifikus gumiabroncsokat szállított az 1,86 kilométeres sprinthez. „Büszkék vagyunk arra, hogy részt vehettünk ebben a projektben, a új goodwoodi rekord felállításában. Annak érdekében, hogy a Volkswagen ID. R a legjobb gumiabroncsokat használhassa, kifejlesztettük a Bridgestone Potenza slick abroncs egy különösen puha változatát”- mondta Mark Tejedor, az OE Bridgestone EMEA alelnöke. „Örülünk annak, hogy 20 év után még állandóan Bridgestone gumiabroncson fut a rekordot felállított gépjármű.”

Csaknem 180 000 vendég találta meg az ID. R családot

A hétvégén durván számítva 180 000 vendég volt ott a Goodwood Festival of Speed-re. A pályán zajló versenyen túl, a Volkswagen bepillantást engedett az elektromos mobilitás jövőjébe is. A márka hiszen most állította ki első alkalommal nyilvánosan az ID. 3-at1, amely 2020-ban a modern ID. család első tagjaként kerül ezután piacra. Ám nem kizárólagosan ez az újdonság volt megfigyelhető, mert a Volkswagen prezentálta teljesen új elektromos sorozatának más jövőbeni változatait is az ID. BUZZ és az ID. VIZZION tanulmányok formájában.