Nissan Micra: a „méretre szabott” szupermini

Nissan Micra: a „méretre szabott” szupermini

Az európai emberek egyre magasabbak, Hollandia és a skandináv országok lakosai hivatalosan is a legmagasabbnak számítanak. A holland férfiak átlagos magassága 182,5 cm. Természetesen nem mindenhol ilyen magasak az emberek: egy átlagos görög nő példaként mindössze 160 cm magas.

Ez a változatosság nehéz kihívás elé állította a mérnököket a új Micra fejlesztése alatt. Nemcsak olyan belső teret kellett, hogy alkossanak, mely magasságtól függetlenül lenyűgöző komfortot nyújt a vezetőknek és az utasoknak, de mindezt ezenkívül egy mindössze 3999 mm hosszú szupermini keretein belül kellett megvalósítaniuk.

A Nissan európai műszaki centerének (NTCE) csapata – az angliai Cranfieldben – készen állt a kihívásra. A friss Micra a kategória legjobb utastér-helykínálatával örvendezteti meg az elöl ülőket, és ebben terjedelmes funkciója volt az továbbfejlesztett „méretre szabott” megközelítésnek.

Lee Griggs, az NTCE humán tervezés csoportjának vezető mérnöke ezt nyilatkozta el: „Ez egy roppantul letisztult javaslat. Kiválasztottunk eltérő testméretű munkatársakat az NTCE-nél, és mindegyikükről 40 eltérő méretet vettünk le, mindent megmértünk: magasságukat, szemmagasságukat ülő helyzetben, karjuk és lábuk hosszát.”

Lee közölte még: „Ezáltal állandóan legalább 200 valós személyt érhettünk el, akik rövid időn belül rendelkezésünkre álltak, hogy visszajelzést nyújtsanak legfrissebb ötleteinkről vagy módosításainkról. Természetesen megvannak saját szabványaink is, melyekből dolgozhattunk, de az igazi, emberi visszajelzés minden szempontból kulcsfontosságú.”

A legmagasabb NTCE munkavállaló 200 cm magas, a legalacsonyabb 152 cm, mindent összevetve igen széles skálát fedett le a mintánk, és ez jókora hasznunkra vált a Micra utasterének megtervezése esetén.

Lee közölte: „Az első ülés előre/hátra irányú állíthatósága a legnagyobb a kategóriában, és az állítható magasságú és távolságú kormánykerék is alapfelszereltség, mindent összevetve bárki kényelmesen elhelyezkedhet.”

Már a gépjármű fejlesztésének kiindulási szakaszában egyértelmű volt, hogy a csúcskategóriás komfort, azonkívül a kis- és nagyméretű vezetőkre is testreszabható beállítások kulcsfontosságú szerepet játszanak abban, hogy a Micra utastere vonzó legyen a nagyobb méretű autóikat kisebbre cserélő vásárlók részére is.

Ezek az ügyfelek elvárják a kimagasló formatervet, és az utastér elit anyaghasználatát is. Így, amíg Lee csapata az eltérő formájú gerincoszlopokkal és végtaghosszokkal volt elfoglalva, a Nissan formatervezői egy igazán felemelő hangulatú utastér megalkotásán fáradoztak.

Munkájuk eredménye a megdöbbentő „ívelt szárny” alakú műszerfal és az érintőképernyős infotainment rendszer, mely – a belépő modell kivételével – minden kivitelben alapfelszereltség. A puha tapintású, kéttónusú műszerfal minden modellben alapfelszereltség, ugyanakkor az utastér személyre szabására is nagyszerű megoldásokat kínálunk.

Az ergonomikus belső tér biztonságosabbá is tette a Micrát. Példának okáért, a fejlesztés alatt, az NTCE mérnökei HD kamerákat és szemkövető-technológiákat alkalmaztak, hogy korrekt információk álljanak rendelkezésre arról, hogy a vezetők a műszerfal mely részére, ezenkívül mely műszerekre néznek, és mennyi ideig.

A jármű fejlesztése alatt ezeket az adatokat is felhasználták az utastér formatervének véglegesítéséhez. A Nissan meggyőződése, hogy a kategória versenytársaival összehasonlítva a mostani Micra nyújt támogatást a legjobban az útra koncentrálni.

Mindez, kiegészítve a legfejlettebb biztonsági technológiákkal azt eredményezi, hogy a új Micra az egyik legbiztonságosabb kisautó az utakon. A gépjárműhöz például elérhető az Nagy tudású Sávelhagyás-jelzés és -megelőzés rendszer – mely finoman visszatereli a gépkocsit a sávja közepére, – sőt még a gyalogosok felismerésre is képes Nagy tudású Vészfékezési Asszisztens.

A most bemutatott Nissan Micra 2017 áprilisától rendelhető.