Miután a formatervezés, a minőség és a műszaki tartalom terén az iparág élvonalába lépett elő, a Kia Motors a J. D. Power 2016-os újautó-minőségi felmérésen (Initial Quality Study, IQS) az USA piacán forgalmazott 33 márka közül a legelső helyet érte el. Huszonhét éve első alkalommal fordult elő, hogy nem prémium márka áll a felmérés élén. A Kia kiemelkedő szereplése mindenekelőtt a Sportage és a Soul kategóriagyőzelmének köszönhető, ugyanakkor a Rio, a Forte és a Sorento is saját kategóriájának legjobb három típusa közt végzett.
„Az, hogy minden autógyártó közt mi végeztünk az első helyen, az újautó-minőség terén, annak az évtizedes folyamatnak az eredménye, amely alatt a Kia Motors a számottevő minőségű gyártásra összpontosított, és folytonosan tökéletesítette teljesítményét. Ez az eredmény ezenkívül ügyfeleink ítélete alapján született meg, ennél nagyobb elismerésre senki sem vágyhat.” – mondta Michael Sprague, a Kia Motors America cégvezetője és alelnöke. „Az autóipar első számú szereplőjeként már kétség sem férhet hozzá, hogy a Kia világszínvonalon létrehoz gépkocsit.”
A Kia Egyesült Államokbeli eladásai az elmúlt négy év alatt szakadatlan emelkedve mára meghaladták az évi 600 000-es darabszámot, ezzel párhuzamosan emelkedett a márka teljesítménye a J. D. Power IQS vizsgálatán is. A Kia Motors első alkalommal 2013-ban került be a tíz legjobban teljesítő márka közé, ezt követően a 2015-ös IQS felmérésen már az összesített második helyet érte el, a legkiválóbb nem prémium gyártóként.
Az idén harminc éves J. D. Power IQS felmérés összesen 26 szegmensben gyűjti be és elemzi a vásárlók tapasztalatait. Az újautó-minőségi rangsort a tulajdonosok határozzák meg, a gépjármű megvásárlását követő első 90 nap tapasztalatai alapján értékelve a vezetési élményt, a motor és a sebességváltó teljesítményét, ugyanakkor egy sor elsőrendű szempontot is.