A Designworks új stúdiót nyit a kaliforniai Santa Monicában, a planéta talán legnélkülözhetetlenebb és legkomplexebb mobilitási centrumának közelében, a „Silicon Beach” szívében, ami Dél-Kalifornia trendteremtő design-, média- és technológiai fókuszpontja. A Designworks új stúdiójának küldetése a mobilitás jövőjének alakítása, így a BMW Group megbízásából, amellett jó néhány más iparágban – a mobilitástól és a közlekedéstől kezdve a vásárlói elektronikán és a töltő infrastruktúrán át a belső terek kialakításáig – tevékenykedő ügyféllel végzett munkája esetén ebből a környezetből merít ezt követően inspirációt. Designstúdióként és leleményes „agytrösztként” a Designworks átfogó trendeket azonosít, és ihletet nyújt az újítás, a formatervezés és a fenntarthatóság területein.
A korszerű színtér felkészíti a Designworks LA-t a jövőre
Az elmúlt 50 év alatt kibővültek a Designworks képességei és a kereskedelmi tevékenysége: a járműtervezéshez használt hagyományos agyagmodellek készítésétől eljutott a települési terek egész ökoszisztémáját kiszolgáló holisztikus mobilitási megoldások kidolgozásáig.
„Santa Monica a jövő továbbfejlesztett és fenntartható mobilitási megoldásainak tesztpályája” – mondta Adrian van Hooydonk, a BMW Group formatervezésért felelős alelnöke, a Designworks korábbi vezetője. „A Designworks értékes lendületet, inspirációt és új ötleteket generál ezt követően itt a BMW Group márkáinak formatervezéséhez.”
A több mint 1500 négyzetméter alapterületű új stúdió a legnagyobb a három teljes körű Designworks stúdió közül, beleértve a müncheni és sanghaji helyszíneket is. Minden egyes létesítmény felépítése és felszereltsége segíti a fizikai tervezésről a digitális tervezésre és fejlesztésre való áttérést.
„Új stúdiónk biztosítja számunkra, hogy maradéktalanul kihasználjuk a digitalizáció adta szabadságot” – mondta Holger Hampf, a Designworks vezetője. „A privát interakció még mindig a középpontban marad, de Santa Monicában másképp dolgozunk: folyamataink a virtuális kommunikációra irányulnak, és teljesen új módon tudjuk életre kelteni munkánk eredményeit az ügyfelek részére.”
A művészet és a formatervezés integrálása a jövő alakítása érdekében
A korszerű Designworks stúdió hivatalos megnyitója egybeesik a „Frieze Los Angeles” művészeti kiállítással, amit a BMW Group évek óta partnerként támogat. Február 16-tól 19-ig a Föld minden tájáról érkező kreatívok és művészetkedvelők találkoznak a Santa Monica-i repülőtéren megalakított kiállítótérben. A BMW Group Design ötletes munkájában szokásossan nagy szerepet játszik a művészet és a formatervezés összekapcsolása. „A művészek és a formatervezők szintén előremutató gondolkodók, akik megkérdőjelezik a fennálló helyzetet, felgyorsítják az átalakulást és alakítják a jövőt” – mondta van Hooydonk, ezután mindent összevetve folytatta: „Közéjük tartozik példának okáért Thomas Demand, szobrász- és fotóművész: mindkettőnket intenzíven érdekelnek azok a társadalmi és kulturális fejlemények, amelyek segítenek felmérni, hogy munkánk mennyire releváns a jövő szempontjából.”
Hogy a művészet és a formatervezés milyen mértékben inspirálhatja egymást, arra jó példa a BMW Vision M NEXT 2019-es bemutatójára való felkészülés. Adrian van Hooydonk jóval a hivatalos leleplezés előtt felkérte a német művészt és egyetemi tanárt, Prof. Thomas Demandot, hogy fotózza le a Vision Vehicle kódnevű tanulmányautót. Demand a gépjármű részeit papírból építette meg, ami művészi módon adta vissza a jármű központi gondolatait. Ezeket nélküle fotózta le, hogy az egész formatervet felfedte volna, és ezek voltak aztán az első képek a gépkocsiról, amelyeket a BMW nyilvánosságra hozott.
A Designworks mint a BMW Group leleményes agytrösztje
A BMW Group leányvállalataként a Designworks a vállalaton belül nagyon sok belső formatervezési projektben vesz részt. Amellett a stúdió más ágazatok külső ügyfeleivel folytatott munkája alatt felmerült elgondolások és szakértelem megosztása olyan „kívülről jövő” perspektívát nyújt, amelyik lehetőséget nyújt a cég felhasználóközpontú megközelítésének kialakításában és gazdagításában. Ezáltal a Designworks két továbbfejlesztett koncepciót fejlesztett ki autóülésekre a BMW márka részére, amelyek a fenntarthatóságot és a vizionárius formatervezést ötvözik. Start-up cégekkel összefogva teljesen új gyártási technikákkal, továbbá környezetbarát, újrahasznosítható anyagokkal, példának okáért baktériumalapú, műanyagmentes és nem állati eredetű textíliákkal is kísérletezik, amelyek a felületeknek első osztályú megjelenést és tapintást kölcsönöznek, továbbá nagy tartósságot biztosítanak.
Ugyancsak a Designworks rajzasztalán született meg a 24 órás daytonai versenyen nemrégiben mutatkozott be BMW M Hybrid V8 versenyautó terve, ami vegyíti a szokásos részleteket a versenypályán való hatékony teljesítményhez létfontosságú technológiával. A fényezés a tradicionális versenyautók színeit idézi, és öt évtized motorsport-történelmének elemeit hozza be a jelenbe.
A legutóbbi Las Vegas-i CES alkalmából a Designworks egy rendkívüli alkalmazást konstruált a BMW i Vision Dee, a korszerű, színváltós „E Ink” modern műszaki megoldást használó tanulmányautó bemutatójához. Az alkalmazás kínálja a fogyasztóknak, hogy okostelefonjukkal bármilyen színben vagy mintázatban létrehozzák a jármű „digitális ikertestvérét”, ezután azt virtuálisan bármilyen háttérre rávetítsék, bemutatva ezzel, hogy a koncepció miként jelenhet meg a valós és a virtuális világban.