A modern BMW 128ti (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,1 – 6,4 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 139 – 148 gramm / km) egy vérbeli sportautó, összetéveszthetetlen karakterrel. Az újdonság a BMW 120i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,5 – 5,8 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 126 – 134 gramm / km) és a BMW M135i xDrive csúcsmodell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,3 – 6,7 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 145 – 155 gramm / km) közé érkezik meg a BMW 1-es széria palettáján 2020 novemberében.
Típus-specifikus hangolású BMW M kerékfelfüggesztésével (amely 10 milliméterrel alacsonyabb hasmagasságot ajánl), teljesen mechanikus Torsen önzáró differenciálművével és az összes régebbinél közvetlenebbre hangolt kormányművével az elsőkerék-meghajtású kompakt sportoló maximálisan a vezetés élményére összpontosít.
A modern BMW 128ti megörökli a BMW M135i xDrive rettentően feszes stabilizátorait és stabilizátor-rögzítési megoldásait, a mérnökök mindazonáltal a modell spirálrugóinak és lengéscsillapítóinak keménységét is eszerint, amellett a letaglózó menetdinamika szempontjai alapján állítják be. Az elsőkerék-meghajtású BMW 128ti mindemellett csaknem 80 kilogrammal kevesebbet nyom a mérlegen, mint az összkerékhajtású csúcsmodell.
A modern BMW 128ti meghajtásáról egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotor gondoskodik, amely a BMW M135i xDrive csúcsmodellt hajtó kapacitás, a BMW Group által sorozatgyártásban kínált korábbi legerősebb négyhengeres motor közvetlen leszármazottja. A motor 195 kW / 265 lóerő maximális teljesítményét már alapfelszereltségként egy nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó továbbítja az első kerekek felé.
Mint a BMW M135i xDrive tekintetében, az alapfelszereltségként kínált, vörös féknyergekkel dolgozó BMW M sport fékrendszer – amit a bajor prémiumgyártó mérnökei első alkalommal építenek be olyan 1-es BMW-be, amit nem a BMW M divízió fejlesztett tovább – kimagasló fékezési tulajdonságokkal bír. A 18” méretű, Y küllődizájnú, 553 M kódjelű, kéttónusú könnyűfém keréktárcsák a modern BMW 128ti exkluzivitásai, amelyekre a bajor prémiumgyártó ügyfélköre extra költségek nélkül rendelhetik meg a sportosabb (Michelin Pilot Sport 4) gumiabroncsokat is.
A modern BMW 128ti összetéveszthetetlen megjelenéséről a karosszérián és az utastérben is speciális stílusjegyek gondoskodnak. Az újdonság az M Sport felszereltségi szintre építkezik, típus-specifikus anyaghasználatú és felületkezelésű kiegészítőkkel, a hátsó kerékjárati ívek előtt vörös „ti” típusjelzéssel. A Melbourne Red és a Misano Blue metál karosszériafényezési árnyalatok során a karosszéria-kiegészítők és a „ti” típusjelzés (amely a BMW megrendelőinek kérésére természetesen elhagyható) fekete színben ragyog.
Németországban a cég a feketére fényezett hűtőrácsot és külső visszapillantó-házakat tartogató, kibővített Shadowline felszereltségi csomagot is alapfelszereltségként nyújtsa a modellhez, míg a sötétebb fényszóró-megjelenést garantáló és jó néhány króm kiegészítőt tartogató BMW Individual Shadowline felszereltségi csomag a külön választható extrafelszereltség része.
Az utastér sportosságát szintén vörös kiegészítők fokozzák: az alapfelszereltségként kínált sportülések háttámláin, a középső könyöktámaszba hímzett „ti” típusjelzéssel, ezenkívül a többi könyöktámasz, az ajtókárpitok és a műszerfal kontraszt-varrásaival. A BMW M sportkormány karimáját és közepét szintén vörös varrás ékesíti.
A modern BMW 128ti új szakaszba kezd a bajor prémiumgyártó történetében: a „Turismo Internazionale” rövidítéseként használt „TI” (vagy a későbbiekben „ti”) típusjelzés az 1960-as évektől kezdve a BMW konkrétan sportos modelljeit jelölte – az ikonikus BMW 1800 TI és a BMW 2002 TI modellektől kezdve, a késő ’90-es években bemutatott BMW 323ti Compact és BMW 325ti Compact modellekig.