A Hajdúsági Sütödék Zrt. vezérigazgatója alapján egyre nő az „okoskenyerek” piaca Magyarországon, az ebből származó árbevétel a következő két évben elérheti a 2-5 milliárd forintot.
Szakács Tamás az érdeklődőknek közölte: az elmúlt két évben, piaci bevezetése óta a cégcsoport csaknem hétmilliárd forintos árbevételének a tíz százaléka már az „okosélelmiszerekből” származik.
Ilyen terméknek nevezik azokat az táplálékokat, amelyek tudományosan igazoltan kedvező élettani, egészséget támogató, vagy a betegségek kialakulásának kockázatát csökkentő hatásuk is van – indokolta.
A 420 embert foglalkoztató cégcsoport tavalyi árbevétele 6,8 milliárd forint volt, idei árbevételi tervük 7,2 milliárd forint. Az „okosélelmiszer” kutatási programjuk 2000-ben kezdődött, eddig öt új terméket fejlesztettek ki, amelyek többségével a következő években jelennek meg a piacon – mondta.
A cégcsoport 19 éves kutató-fejlesztő munkájának eredményeként születtek meg a specifikus vitamin- és ásványianyag-kombinációt magába foglaló cipók, amelyek eltérő egészségi problémák megoldásában segíthetnek úgy az embereknek, hogy nem kell változtatniuk az étkezési szokásaikon – mondta a vezérigazgató.
mti