Kezdetét vette a tisztán elektromos meghajtású BMW iX1 sorozatgyártása

Kezdetét vette a tisztán elektromos meghajtású BMW iX1 sorozatgyártása

A bajorországi Regensburg településében kezdetét vette a tisztán elektromos meghajtású BMW iX1 (a BMW iX1 xDrive30 vegyített energiafogyasztása (WLTP): 16,8 – 18,1 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátása: 0 gramm /km) sorozatgyártása, amellyel a BMW Group újabb fokozatba kapcsolja az elektromos mobilitás térnyerését. A bajor prémiummárka csaknem két évvel ezelőtti bejelentésének megfelelően mindent összevetve már a BMW minden egyes németországi gyárában készül zéró emissziójú modell. A BMW legkisebb Sports Activity Vehicle (SAV) modelljének tisztán elektromos meghajtású verziója újabb lendületet ad a hálózatról tölthető újdonságok értékesítésének. Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja a BMW iX1 sorozatgyártásának beindítása kapcsán a következő mérföldkövet is nyilvánosságra hozta: „Zökkenőmentesen árusítjuk modelljeinket. 2024-től legalább minden harmadik, Bajorországban előállított BMW modell tisztán elektromos meghajtással gurul ezután le a gyártósorokról” – hangoztatta. A BMW Group a gyártási sebesség és a kis logisztikai távolságok kettősére támaszkodva, szisztematikusan foganatosítja elektromos mobilitást népszerűsítő vállalati stratégiáját, amelyre a BMW iX1 ugyancsak Regensburgban készülő, nagyfeszültségű akkumulátorai szolgálnak a legkorszerűbb ékes példaként.

„Autóipari szempontból Bajorország Németország legjobb állama, több évtizednyi autóépítési hagyománnyal és szaktudással. A sikerek ellenben nem kizárólagosan a múltbéli teljesítményeknek, hanem a töretlen kutatás-fejlesztésnek és az újabbnál újabb innovációknak is köszönhetők” – mondta Christian Bernreiter, Bajorország közlekedésügyi minisztere. „A BMW iX1 és nagyfeszültségű akkumulátora újból garantálja, hogy a BMW kézben tartja a jövőt. Az ugyanakkor, hogy ez a tisztán elektromos meghajtású modell Regensburgban gurul le a gyártósorról, Bajorország erős autóipari elköteleződésének újabb bizonyítéka” – tette hozzá.

A tisztán elektromos meghajtású BMW iX1 sorozatgyártásának beindítása egyúttal azt is jelenti, hogy a BMW Group regensburgi gyára – a végtelenül rugalmas gyártási folyamatnak betudhatóan – egyazon gyártósoron képes előállítani a belsőégésű erőforrással dolgozó, a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt és a tisztán elektromos meghajtású modelleket. „Létesítményünk elektrifikációs fejlődése és töretlen átalakulása optimistává tesz a jövőt illetően. Regensburgban készülő autóinkkal célunk – már a korszerű BMW iX1 modellel kiegészülve –, hogy még mindig lenyűgözzük ügyfeleinket a Föld minden táján” – nyilatkozta Carsten Regent, a BMW Group regensburgi gyárának igazgatója.

BMW iFACTORY gyártási stratégia: a BMW Regensburg településében funkcionáló gyárának digitális ikertestvére

Hatékony, zöld, digitális: BMW iFACTORY gyártási stratégiájával a BMW Group új iparági mércéket állít fel és kijelöli az autógyártás jövője felé vezető utat. Ugyanez igaz a bajor prémiummárka Regensburg településében funkcionáló létesítményére is, amely a digitalizáció kapcsán abszolút iránymutatónak számít. Az üzem legutóbbi kísérleti projektje részeként az üzem az összes négyzetcentiméterét digitalizálták, amely a következő években nagyon hatékony szerkezettelepítési és folyamatfejlesztési tervezhetőséget garantál. A létesítmény fényezőüzemének működése ezenkívül nagymértékben támaszkodik a mesterséges intelligenciára: a kifogástalan minőség érdekében az elkészült karosszériaelemek felületét digitálisan beszkennelik, a fényezési folyamatot ugyanakkor az adott BMW modell tulajdonságai és sajátosságai alapján megírt, egész egészében automatizált programmal zárják le. A mesterséges intelligencia a regensburgi üzem összeszerelő csarnokában is jelen van – kiváltképp a mesterséges intelligencia támogatását élvező képfelismerési módszerek kapcsán, a munkatársak minőségellenőrzési tevékenységét elősegítve. Az ehhez használt, AIQX (Artificial Intelligence Quality Next) névre keresztelt számítógépes program a mintaképek alapján megtanulja felismerni a heterogén tárgyakat és alakzatokat, a tradicionális, kameraalapú minőségellenőrzéseknek mindent összevetve hasznos kiegészítőjévé válik.

A gyártósorokon funkcionáló berendezések ütemezett, tervezhető karbantartási metódusa ugyanakkor azt is garantálja, hogy a mesterek még az adott gyártási folyamat megakadása előtt felismerjék a lehetséges műszaki meghibásodások előjeleit. A berendezéseket és a gépeket mindeközben a részletes folyamatadatok automata kiértékelésével felügyelik.

Kis távolságok: a BMW iX1 nagyfeszültségű akkumulátorai a szomszédos gyárban látnak napvilágot

A károsanyag-kibocsátás megelőzése és az erőforrások megőrzése ugyancsak a BMW iFACTORY gyártási stratégia alappillére, amit Regensburgban a kis logisztikai távolságok is nagymértékben elősegítenek. „Vállalati stratégiánk szerves része, hogy az alkatrészeket előállító üzemek minél közelebb legyenek az autógyárakhoz” – mondta Markus Fallböhmer, a BMW Group akkumulátorgyártásért felelős részlegének vezetője. A cég e tekintetben is sebes ütemben halad előre, mivel a hálózatról tölthető modellek alkatrészeit előállító regensburgi üzem öt, akkumulátorcellák bevonását végző gyártósora közül az első már 2021 áprilisában rendszerbe állt. „Októberben szolgálatba állítottuk új, nagyfeszültségű akkumulátorokat összeszerelő gyártósorunkat is, ezáltal a BMW iX1 nagyfeszültségű akkumulátorait a szomszédos üzemből szállítjuk át” – tette hozzá.

A hálózatról tölthető modellek alkatrészeit előállító, csaknem 45 000 négyzetméter alapterületű regensburgi üzemben év végére immáron nagyjából 400 ember dolgozik ezután.

Németországban a BMW Group már 1,6 milliárd eurót invesztált a hálózatról tölthető modellek alkatrészeit előállító gyáraiba

2022 végére a BMW Group összesen immáron nagyjából 1,6 milliárd eurót fektet be a hálózatról tölthető modellek alkatrészeit előállító gyáraiba Dingolfingban, Lipcsében és Regensburgban. A BMW Group hálózatról tölthető modelljeinek alkatrész-előállítása e három létesítményben már összesen több mint 3 300 embernek ad munkát.