A visszaszámlálás elkezdődött: az ID. 3 sorozatgyártása novemberben kezdődik a Zwickau járműgyárban. Pillanatnyilag az utolsó robotokat telepítik, és zajlik az összeszerelő sor üzembe helyezése. Az ID. 3 az elektromos gépjárműk teljesen új generációjának első modellje, amely a Volkswagen elektromos hajtású moduláris padlólemezén (MEB) alapul. Az ID. 3 ma este a Frankfurti Internacionális Autószalonon (IAA) mutatkozik be, az első járműveket az ügyfelek jövő nyári hónapokban kaphatják meg. Az ID. 3-mal a Volkswagen az autóipar legnagyobb elektromos offenzíváját kezdi meg. Csak a következő három évben összesen 33 eltérő, a MEB-en alapuló modell gyártása kezdődik, amely a Volkswagen-csoport minden volumen márkája közt oszlik meg.
“Az ID. 3 novemberi gyártásának megkezdése teljesen új korszakot jelent a Volkswagen részére – jelentősége az első Bogárhoz vagy az első Golfhoz hasonlítható. Megváltoztatási munkánk egész egészében a tervezett ütemezés alapján zajlik. Az első 400 széria előtti ID. 3 jármű már tesztelésen fut Európában. Az ID. 3-mal Zwickau az e-mobilitás valódi úttörőjévé válik “- mondta Thomas Ulbrich, a Volkswagen márkanév igazgatótanácsának tagja, az E-mobilitásért felelős.
A Zwickau gyártóüzem átfogó módosítása
Zwickauban a Volkswagen első alkalommal formál keresztül egy egész gyártóüzemet 100%-ban belső égésű motorok gyártásáról 100% -osan elektromos járművekre. Az elektromos járművekre történő átállás már 2018 elején kezdetét vette, és hozzávetőleg három év alatt 2020 végére fejeződik be. A karosszéria- és a festőüzem már nagyrészt felkészült az ID. 3 gyártásra, a tervezett 2 összeszerelő sorból az egyik már elkészült. Novemberben itt kezdődik az ID. 3 gyártása; a termelést ezt követően lépésről lépésre növelik. Most összesen 12 teljesen új ház vagy épületrész épül az üzemben. A létező présműhelyt kibővítették és felkészítették a korszerű korszakra, összesen 75 millió eurós beruházással. Ez azt jelenti, hogy a zwickaui üzem 2021-től képes lesz a MEB-re épülő járművek minden kulcsfontosságú karosszéria elemének előállítására.
A zwickaui második összeszerelő sort 2020 nyarán kezdik átépíteni, és ugyanabban az évben még üzembe is helyezik. A fejlesztés utolsó szakaszában 2021-től hat MEB alapú modell készül ezt követően Zwickauban a Csoport három márkája részére, melyhez a termelési kapacitást minden évben 300-330.000 járműre kívánják növelni. Ez teszi ezután Zwickaut Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromos jármű gyárává. Teljességében a Volkswagen csaknem 1,2 milliárd eurót fektet be ennek az üzemnek az átalakításába, és a mai napig már befejezett beruházások értéke csaknem 800 millió eurót tesz ki.
Úton egy csúcstechnológiás gyárhoz
Az elmúlt hónapokban immáron nagyjából 1.600 legkorszerűbb generációs gyártórobotot telepítettek. Teljesen új technológiákat fognak alkalmazni, különösen a végső összeszerelés alatt, ezáltal példának okáért a tetőkárpit automata beszerelését is ilyen új technológiával végzik. A következő években Zwickau naponta csaknem 150 gépkocsival tud többet előállítani, mint az átalakulás előtt, a növekvő automatizáltság eredményeként már 1.500 Volkswagen készül a korábbi 1350 helyett, amíg a munkaerő létszáma nagyrészt változatlan marad.
Zwickau-ban összesen 8.000 alkalmazott készül az elektromos fázis kezdetére. Egyedi nagyfeszültségű képzésen megtanulják, hogyan kell biztonságosan és helyesen kezelni a korszerű áramforrás rendszereket és az elektromos vezetékeket. Eddig a tervezett 13.000 képzési napból hozzávetőlegesen 8.000 már lezajlott, és több mint 2.500 alkalmazott már megkapta képesítését az e-mobilitásra.
Az ID. 3 az IAA világpremierjét ünnepli
Az ID. 3-at első alkalommal a most nyíló Frankfurti Autószalonon (IAA) mutatják be a nagyközönség részére, az első járművek leszállítását ugyanakkor 2020 nyarán tervezik. A járműveket kezdetben azok az ügyfelek kaphatják meg, akik az előfoglalási kampány alatt már korai gyártási helyet foglaltak az ID. 3 első kiadására, melyre eddig több mint 30 000 foglalás érkezett.