A müncheni központú vállalatcsoport az egész világon több mint 1,25 millió darab új gépjárműt adott el az év első hat hónapjában, amellyel nem kizárólagosan értékesítési teljesítménye, de piacrészesedési növekedése is az iparág átlaga fölött zárt.
Júniusban tovább folytatódott a BMW Group értékesítési mutatóinak emelkedő tendenciája: a vállalatcsoport nemzetközileg 0,7 százalékkal több új gépjárműt biztosított vásárlóinak, mint egy esztendővel ezelőtt. Szám alapján ez 240 674 darab BMW, MINI és Rolls-Royce modellt jelent, amellyel a BMW Group abszolút éves mutatója 1 252 837 darabon zárta az első félévet, 0,8 százalékkal szárnyalva túl a 2018 első hat hónapjában elért értékesítési teljesítményt. A kimagasló rekord egyúttal azt is jelenti, hogy fennállása esetén a vállalatcsoport első alkalommal lépte keresztül az első félévben – a gazdasági környezetet a Föld jó néhány piacán övező bizonytalanság ellenére – az 1,25 milliós eladási darabszámot.
„Modellpalettánk bővítése kétségkívül pozitív hatást gyakorol értékesítési eredményeinkre, újdonságaink mindegyik kimagasló népszerűségnek örvendenek ügyfeleink körében. A január és június közti időszakban értékesítési eredményeink a piaci átlag fölött teljesítettek, aminek hála még nagyobb piaci részesedést élvezhetünk” – mondta Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, mindenre kiterjedő marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Átfogó értékesítési mutatónk első alkalommal lépte keresztül az első féléves zárás előtt az 1,25 milliós darabszámot, míg a BMW X modellcsalád modern elemei népszerűbbek, mint valaha: a prémium terepjárókból 23,1 százalékkal többet adtunk el, mint a tavalyi esztendő első félévében. És amint azt a júniusban megtartott, hat továbbfejlesztett világpremiert hozó #NEXTGen programon is bejelentettük, a következő években újabb és újabb BMW X modellek érkeznek” – tette hozzá.
A BMW márka 203 523 darab új gépkocsit biztosított megrendelőinek idén júniusban, ami a tavalyi esztendő hatodik havi teljesítményéhez viszonyítva 1,4 százalékos fejlődés. A bajor prémiumgyártó ezzel 1 075 959 darabra növelte egész éves értékesítési mutatóját, amely 1,6 százalékkal múlja felül a 2018-as első félév teljesítményét. Mindkét eredmény új rekordnak számít a márka történetében. A mindenre kiterjedő modellpaletta slágereinek még mindig a BMW X modellcsalád mostani vagy korszerűsített elemei számítanak: a BMW X2 19,1 százalékkal, a BMW X3 66,6 százalékkal, a BMW X4 ugyanakkor 70,8 százalékkal növelte eladásait a tavalyi júniushoz képest. Mindössze három hónappal piaci bevezetése után a BMW X7 luxus terepjáró nemzetközileg már 13 555 kuncsaft garázsába parkolt be. A január és június közt eltelt hat hónapban 467 134 darab BMW X modell talált gazdára, amely a bajor prémiumgyártó értékesítési eredményének 43,4 százalékát adja. Ugyanez az arány egy évvel ezelőtt még 35,8 százalék volt.
Az ez évi június kiváltképp izgalmas hónap volt a BMW Group hálózatról tölthető modelljei részére is, tudniillik a müncheni központú vállalatcsoport nyilvánosságra hozta, hogy a tervezettnél két évvel ezelőtt, már 2023-ra huszonöt tagúra bővíti tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsijai átfogó portfólióját. A huszonöt modell több mint fele mindemellett károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedik ezt követően. A BMW Group a jövőbe tekintő #NEXTGen eseményén ezenfelül azt is közzétette, hogy 2021-ben a hálózatról tölthető modellpaletta 2019-es értékesítési eredményének kétszeresét célozza meg. 2019 első felében a BMW i divízió 22,0 százalékkal növelte eladásait, mialatt a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt iránt 21,2 százalékkal növekedett az ügyfélkereslet. Január és június közt a BMW 5-ös széria plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozata 43,4 százalékkal több kuncsaft kíváncsiságát nyerte el, mint egy évvel ezelőtt, a hálózatról tölthető MINI Cooper SE Countryman ALL4 eladási mutatója ugyanakkor 55,8 %-kal nőtt.
Hálózatról tölthető modelljeit övező sikertörténetét meglovagolva a BMW Group tegnap az első tisztán elektromos meghajtású MINI modellről is lerántotta a leplet: az oxfordi gyárból novembertől kiguruló MINI Cooper SE az egész világon már most több mint 40 000 partner kíváncsiságát keltette fel. A MINI eközben alig marad el előző évben produkált rekordszintű értékesítési eredményétől, a meglehetősen erős piaci környezetben még mindig hűen követve nyereséges működésre összpontosító vállalati stratégiáját. Az angol prémiumgyártó 2019 januárja és júniusa közt az egész világon 174 344 darab új gépkocsit forgalmazott, amely 3,9 százalékkal múlja alul a tavalyi első félév teljesítményét. A júniusban elkelt 36 645 példány eközben 3,5 százalékos csökkenést jelent.
A Föld legelőkelőbb luxusautóit építő Rolls-Royce töretlen lendülettel szárnyal tovább: a vállalat a január és június közt eltelt hat hónapban nemzetközileg 2 534 darab luxusautót árusított, amely 42,3 százalékkal múlja felül az egy esztendővel korábbi számot. A jellegzetes értékesítési növekedésből az angol luxusautó-gyártó az összes régiója és minden egyes modellje kivette a részét. A Rolls-Royce Cullinan luxusterepjárót még mindig óriási ügyfélérdeklődés veszi körbe, a modellre érkező előrendelések már a vállalat 2020 első negyedéves naptárát is kitöltik. A márka túlságosan erős 2019-es éve tovább folytatódik.
A BMW Motorrad nemzetközileg 7,4 százalékkal több, szám alapján 18 230 darab új robogót és motorkerékpárt adott el idén júniusban, mint egy évvel ezelőtt, amellyel a müncheni központú vállalatcsoport kétkerekű divíziójának első féléves teljesítménye 7,1 százalékos abszolút növekedés mellett 93 188 darabon zárt.
A BMW értékesítési eredményei a főbb régiókban
Az autóipar egészét érintő gazdasági nehézségek ellenére a BMW idén júniusban mindhárom főbb piacán értékesítési növekedést könyvelhetett el. A bajor prémiumgyártó az Egyesült Államokban 7,5 százalékkal, Kínában 21,8 százalékkal növelte értékesítési teljesítményét az egy évvel ezelőtti mutatókhoz képest, amellyel mindkét régióban az iparág átlaga fölött zárta 2019 első félévét. A BMW a prémium piac Németországban tapasztalható megtorpanása ellenére is 0,5 százalékkal több gépkocsit adott el hazai környezetben, mint egy évvel ezelőtt. A módfelett kiélezett mindenre kiterjedő piaci verseny és a gazdasági nehézségek ellenére a BMW Group újabb értékesítési fejlődést irányoz elő az ez évi év hátralévő részére. A vállalatcsoport tovább folytatja profitorientált stratégiáját, amely a nyereséges működést az értékesítési volumen elé helyezi.