A BMW Motorrad przentálja a BMW M 1000 RR 50 Years M jubileumi modelljét

A BMW Motorrad przentálja a BMW M 1000 RR 50 Years M jubileumi modelljét

Az 1972-ben BMW Motorsport GmbH néven hozott létre BMW M GmbH 50. évfordulója alkalmából a BMW Motorrad przentálja az M 1000 RR 50 Years M jubileumi modellt Sao Paulo Yellow kivitelben és a történelmi 50 Years BMW M emblémával. Feltűnő színeivel ez a jubileumi modell azt az M filozófiát és versenyszellemiséget képviseli, amely a BMW Motorrad közel 100 éves motorkerékpár-gyártását és a BMW M járművek 50 éves fennállását fémjelzi. Az M RR 50 Years M alapfelszereltségként az M Competition csomaggal Van felszerelve. A nagyon sok extrát magába foglaló M mart alkatrészcsomag és az exkluzív M karbon csomag mellett egy eloxált alumíniumból készült könnyített lengőkar, az M GPS köridőmérő feloldó kódja, mindemellett az M Endurance lánc és az utasülés (fényezett borítással) is az alapfelszereltség részét képezi.

M – a legerősebb betű a világon.

A BMW Motorrad 2018 végén vezette be az autópiacon oly sikeres BMW M modellcsaládot a motorkerékpárok piacára is, és attól fogva már a jellegzetes M felszerelések, és az M Performance tartozékok is elérhetővé váltak.

Az S 1000 RR alapjaira épülő BMW M 1000 RR – ismertebb nevén M RR – 2020 szeptemberében tartotta világpremierjét a BMW Motorrad első M modelljeként.

A BMW Motorrad ma is a Föld legerősebb betűjének filozófiáját követi: az M betű nemzetközileg a versenysikerek, ezenkívül a nagyteljesítményű BMW modellek vonzerejének megtestesítője, amely a teljesítményre, az exkluzivitásra és az egyediségre különösen fogékony ügyfeleket célozza meg. Végül, de nem utolsósorban a BMW M RR 2021 óta a BMW Motorrad World SBK Team, azonfelül a Föld nagyon sok más versenycsapatának alapmotorja is.

A BMW Motorsport GmbH és BMW M GmbH (1993 óta).

A BMW Motorsport GmbH-t 1972-ben alapították azzal a céllal, hogy a BMW motorsport-tevékenységeit egy fedél alatt egyesítse, és magas hatékonyságú versenyautókat konstruáljon, emellett erőforrásokat építsen a motorsport részére. A BMW 3.0 CSL (CSL = Coupe Sport Light Construction) 1973-ban mutatkozott be a BMW Motorsport GmbH első versenyautójaként. A BMW Motorsport GmbH megalapítása alkalmából Robert A. Lutz, a BMW AG igazgatótanácsának értékesítésért felelős tagja 1972-ben ezáltal nyilatkozott: „A társaság olyan, mint az ember. Ha sportol, akkor fittebb, lelkesebb, hatékonyabb és erősebb marad.”

A BMW 3.0 CSL az 1973-as szezonban mutatkozott be a túraautó Európa-bajnokságon, és vele közösen a versenycsapat egyenruhája is, a BMW Motorsport három színében: hófehér alapon kék, lila és piros. Az eredeti színösszeállítás frissített fajtája – kék/sötétkék/piros – a mai napig meghatározza a BMW M logó és a BMW M járművek megjelenését.

A mesés színösszeállítás már az 1970-es évek második felében az utcai használatra kifejlesztett első BMW M járműveken is megtalálható volt, és a későbbi versenyautókat és azok motorsport-sikereit is leírta. Példának okáért 1978-ban az M1 szupersportkocsit, ezt követően 1980-tól a Forma-1-es versenyautókat, amelyekkel Nelson Piquet 1983-ban megnyerte a Forma-1-es világbajnokságot.

Az lsle of Man-től a Dakarig – A BMW Motorrad és a motorsport.

A BMW márka autó-motorsport sikerei viszont nem 1972-ben kezdődtek, és nem kizárólagosan az autókról szólnak. Előkelő versenysikerekkel és innovációkkal a motorversenyzés is büszkélkedhet. A BMW és a motorsport már a társaság történetének első évtizedeiben is olyan felejthetetlen nevekhez kötődött, mint Ernst Jakob Henne és Georg „Schorsch” Meier. „Schorsch” Meier mesés győzelme a kompresszoros BMW-vel az 1939-es Man-szigeti Senior Tourist Trophy-n máig felejthetetlen.

Precízen 37 évvel később, 1976-ban Helmut Dähne és Hans Otto Butenuth az ötödik helyet ünnepli a Production TT-n. Ebben az 1000 köbcentiméterig terjedő osztályban a BMW R 90 S-sel a leggyorsabb időt futották, de az ott érvényes hendikepszabály okán két 250 köbcentis és két 500 köbcentis gép mögött az ötödik helyen szerepeltek az értékelésben. Ugyanakkor, a leggyorsabb időt figyelembe véve, ezt az ötödik helyet győzelemként ünnepelték.

75 évvel „Schorsch” Meier Senior TT-ben elért sikere után Michael Dunlop 2014-ben ismételten sikerrel jár a BMW S 1000 RR-rel. Az ezt követő években az RR újabb győzelmekkel hagyott felejthetetlen nyomokat a Tourist Trophy történetében.

De a BMW M színek a járatlan utakat meghódító BMW motorkerékpárokon is képviselve voltak. Példának okáért azokon a BMW GS gyári motorokon, amelyekkel Hubert Auriol és Gaston Rahier uralta a Párizs-Dakar Rallyt az 1980-as évek elején.