A nagyméretű limuzin elektromos kiadása: az Audi A6 55 TFSI e quattro

A nagyméretű limuzin elektromos kiadása: az Audi A6 55 TFSI e quattro

Az Audi következetesen bővíti elektromos modelljeinek kínálatát: egyedül 2019. második félévében öt erőteljes, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modell mutatkozik be a márka választékában. Az A6 55 TFSI e quattro előértékesítése (üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 2,1 -1,9 (vegyített), energiafogyasztás kWh/100 km: 17,9 – 17,4 (vegyített); CO2-kibocsátás g/km: 47 – 43 (vegyített) Németországban indul ezt követően. Az újdonság 270 kW (367 LE) rendszerteljesítményével meggyőző teljesítményre képes.

Az Audi tovább bővíti kínálatát a középkategóriás luxusmodellek piacán: a négykarikás márka hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változatokkal szélesíti az A7, A8, Q5 és Q7 modellsorozatok palettáját. Ezek a modellek mind viselik a “TFSI e” emblémát. Az A6 55 TFSI e quattro is ezt a sorozatot folytatja. Hasonlóan a többi Audi hálózatról tölthető (plug-in) modellhez, ez a változat is két konkrétan hatékony hajtásrendszert egyesítve éri el 270 kW (367 LE) összteljesítményét.

Négyhengeres benzines 2.0 TFSI erőforrása 185 kW (252 LE) teljesítményre képes. A hétfokozatú S tronic sebességváltóba integrált elektromos motor legnagyobb teljesítménye 105 kW. A rendszer 500 Nm össznyomatéka már éppen az alapjárat, 1 250 percenkénti fordulat felett elérhető. A jármű hátsó részében látható lítium-ion akku 14,1 kWh energia tárolására képes és úgy került elhelyezésre, hogy a csomagtérben egyenes és kényelmesen pakolható szféra álljon rendelkezésre.

Az A6 TFSI e 55 quattro egy ugyanabban az időben sportos és konkrétan hatékony modellváltozat. Álló helyzetből 100 km/óra sebességre mindössze 5,6 másodperc alatt gyorsít fel, legnagyobb sebessége ugyanakkor 250 km/óra. Tisztán elektromos hajtással az elérhető maximális sebessége 135 km/óra. A WLTP menetciklus alapján meghatározott, tisztán elektromos üzemmódban teljesíthető hatótávolsága 53 kilométerre adódik. Mindent összevetve a Németországban vállalati autóként használt A6 TFSI e 55 quattro modellekre kiszabott adókulcs lefeleződik. Az erőteljes, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid az egyetlen prémium limuzin a közvetlen versenytársak kínálatával összevetve, amit quattro összkerékhajtással szereltek.

Az Audi A6 55 TFSI e quattro hajtási koncepcióját úgy formálták ki, hogy az ügyfelek a napi autóhasználatuk nagy részét elektromos üzemmódban tegyék meg, nulla károsanyag-kibocsátás mellett és közel hangtalanul. A vezető három vezetési mód közül választhat: az “EV” tisztán elektromos üzemmódja mellett a “Hibrid” a két hajtásrendszer leghatékonyabb kombinációját nyújtsa, ameddig a “Hold” az aksi töltési szintjét az aktuális szinten tartja, bármelyik pillanatban elérhetővé téve a tárolt elektromos energiát.

“Hibrid” üzemmódban az előrelátó működési stratégia biztosítja a maximális hatékonyságot és a lehető legtöbb, elektromos üzemmódban teljesített útszakaszt. Ekkor úgy irányítja a hajtást, hogy megpróbálja az út utolsó, közvetlen a megérkezést megelőző szakaszát tisztán elektromos üzemmódban megtenni és amennyiben létfontosságú, az akkumulátort előtte a belsőégésű motor támogatásával feltölteni.

Az útvonal egyes fejezeteinek “finomhangolását” az előrelátó hatékonysági asszisztens végzi. A rendszer óriási mennyiségű információt használ fel, például a navigáció adatait, az online forgalmi eseményeket, a vezetési stílust és a kamerák azonkívül radarok által meghatározott távolságot. A rendszer előrelátó módon tervezi meg a hajtás irányítását és dönt a motor lekapcsolásáról és az autó szabadonfutásáról ezenfelül a vitorlázással egybekötött rekuperációról.

Az Audi A6 55 TFSI e quattro modell töltése történhet nyilvános töltőállomásokon, ekkor a rendelkezésre álló Mode 3 töltőkábellel akár 7,4 kW maximális töltési teljesítmény is lehetséges. Ez azt jelenti, hogy a teljesen lemerült akku feltöltése megközelítőleg két és fél órát vesz igénybe. A menet közbeni töltést a társaság által megalapított Audi e-tron Charging Service (Audi e-tron Töltési Szolgáltatás) támogatja, amely akár 100 000 töltőponthoz nyújt hozzáférést Európa-szerte. A myAudi alkalmazást olyan útvonaltervezővel is felszerelték, amely mutatja ezeknek a töltőállomásoknak a helyét. A myAudi alkalmazással az ügyfelek felügyelhetik a töltési folyamatot azonkívül az indulás előtti előfűtésről azonkívül előhűtésről is gondoskodhatnak. A modell klímaberendezése egy igen hatékony hőszivattyút használ, amely a nagyfeszültségű elemek hulladékhőjét gyűjti össze.

Az Audi A6 55 TFSI e quattro feltűnően sportos karakterrel büszkélkedhet. A fekete optikai csomaggal, a külső visszapillantó tükrök fekete házával és a sötétített (privacy) üvegezéssel vegyített S line külső csomag tovább fokozza a sportos összképet. Hangsúlyos elemekként jelennek meg azonkívül a HD Mátrix LED fényszórók, a sportülések, a négyzónás automata légkondicionáló berendezés, az Audi virtual cockpit, a sportfutómű, a 19 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák és a piros féknyergek. A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid limuzin 68 850 eurós alapáron rendelhető, és a napokban érkezik a németországi kereskedésekbe.