Divatipari fejlesztési stratégiai munkaanyag készült

Divatipari fejlesztési stratégiai munkaanyag készült

Elkészítette a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) a magyar divatipar fejlesztésére irányuló stratégiai munkaanyagát, melynek célkitűzése, hogy Magyarország a régió divatközpontjává váljon; az ügynökség most a kormányelőterjesztés összeállításán dolgozik – közölte az MDDÜ sajtótájékoztatóján.

A közlemény idézte Bata-Jakab Zsófiát, az ügynökség vezetőjét, aki kifejtette: hat fő stratégiai pillér köré szerveződik a magyarországi divatágazat újbóli fellendítése. Ezek a szakmai koordináció erősítése, hatékonyabb iparági marketing, a magyar divatipari áruk kereskedelmi és exportlehetőségeinek javítása, a kimagasló gyártás, ezenkívül az internacionális színvonalú képzés.

Az MDDÜ egyfajta koordinációs központként támogatja a különféle szereplők közti információcserét az együttműködési alkalmak feltárását és megvalósítását. Ebbe a kategóriába sorolandó a divatdiplomácia is, melynek célkitűzése például a stratégiai partnerségek kialakítása más országok divatipari központjaival. Példaként az előző évben augusztusban az MDDÜ és az olasz Camera Nazionale della Moda Italiana közt létrejött megállapodást említette, amelyiknek értelmében az olasz nemzeti divatkamara három éven keresztül például mentorprogram hozzájárulásával patronálja a magyar divatipar fejlesztését.

Az MDDÜ a más ágazatokkal történő együttműködésre is nagy hangsúlyt helyez, így kötött stratégiai megállapodást még márciusban a Hiventures állami kockázati tőkebefektetővel. Mindez a magyar divat- és stílus ipar fellendítését, illetve egy értékteremtő magyarországi divat- és dizájnipari startup ökoszisztéma kialakítását szolgálja.

Kiemelték, növelni kell a magyar divatipar ismertségét, ehhez mindazonáltal internacionális szinten olyan marketingkommunikációra van szükség, amely kifejezi a magyar divat és megjelenés jellegzetes jellegét. Erre szolgál az ügynökség által kialakított ernyőmárka, mindent összevetve a magyar divat- és dizájntermékek külföldön A főváros Select márkanév alatt mutatkozhatnak be. Az iparág magyarországi képviselőinek ismertségét erősíti az MDDÜ által minden évben megszervezett A főváros Central European Fashion Week is.

Közölték, a magyar divatágazat fellendítéséhez javítani kell az itt előállított árucikkek elérhetőségét, ehhez ellenben előbb fel kell térképezni a egész szektort, mérhetővé kell tenni a szektor teljesítményét.

Megjegyezték, az ügynökség becslése alapján 3000 magyar vállalat figyelmet fordít divat- és dizájntermékekkel, az aktív tervezők száma 250 és 300 közt mozog.

Kihangsúlyozott területet jelent még az oktatás- és a gyártásfejlesztés. Bata-Jakab Zsófia az információ alapján közölte, folyamatban van a hazai gyártói kapacitás felmérése, azonfelül idén fókuszban lesz az iparági szakmunkák presztízsének helyreállítása is, mert ez a övezet küzd a legnagyobb kihívásokkal.

Az MDDÜ a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban, két előtérbe állított részleggel: divatipar és dizájnipar. Az ügynökség célja a magyar divat- és dizájnipar internacionális ismertségének növelése és ezáltal az országimázs erősítése.

mti