Erőteljes kifogástalan megjelenés: az Audi Q3 Sportback

Erőteljes kifogástalan megjelenés: az Audi Q3 Sportback

Az Audi egy kupé formájú SUV-val egészíti ki modellpalettáját: az Audi Q3 Sportback. A korszerű modell vegyíti egy SUV erőteljes megjelenését és multifunkcionális kényelmét a sportos eleganciával és a kupé könnyed vezethetőségével. Ez jellemzi az Audi márka első kompakt crossoverét.

Alacsony tetővonal, sportos megjelenés: a stílus

Az Audi Q3 Sportbacket az erő és a precizitás szintúgy jellemzi, és ezt minden kinézet részletében tükrözi. A nyolcszögletű Singleframe fekete rácsa erősen háromdimenziós kialakítású, ami szerfelett sportossá teszi. Ugyanez vonatkozik a trapéz alakú légbeömlőkre és a hangsúlyos, vízszintes lamelákkal büszkélkedhető lökhárítóra is. A coupé-szerű utastér ellentétben áll a kontrasztos színekre fényezett jellegzetes kiegészítőkkel, melyek kiemelik a gépkocsi SUV karakterét. Az alacsony tetővonal a sík D oszlopokhoz vezet, és egy tetőlégterelőben végződik. Ennek eredményeként az Audi Q3 Sportback sokkal hosszabbnak tűnik, mint a Q3 testvérmodellje. Ezen túlmenően a SUV-coupé közel három centiméterrel alacsonyabb, és mindent összevetve erőteljesebb megjelenést mutat. A kerekek fölött az erős kontúrok hívják fel a figyelmet a quattro-meghajtásra, amely a legtöbb motor tekintetében szériatartozék. Nagyszámú fény- és árnyékhatás keletkezik a plasztikus kialakítású hátsó részen. Az alacsony ablak, melyet légterelők szegélyeznek, és a sportos lökhárító, aminek a megjelenését a légbeömlőnyílások határozzák meg, hangsúlyozza az Audi Q3 Sportback szélességét. A hátrameneti lámpák is ehhez járulnak hozzá: kúpos alakban futnak be, éppen úgy mint a lapos fényszórók. Az Audi az utóbbit három változatban nyújtsa egészen a Matrix LED technológiáig, melynek adaptív, magas fényereje intelligensen, a vezetési helyzetnek legmegfelelőbb módon világítja meg az utat.

Sportos az úton és terepen is: a futómű

Az Audi Q3 Sportback vezetési élményét biztosítsa különféle terepeken. A településben, a hosszú távú útvonalakon vagy a könnyed terepen – a kompakt crossover egy dinamikus all-rounder. Szériában sport felfüggesztéssel és progresszív kormányzással ellátott, melynek áttételezése a kormányzási szög növekedésével egyre közvetlenebb. Kérésre a felfüggesztés csillapítás szabályozással szintén rendelkezésre áll, ami fokozza a dinamizmus és a komfort közti tartományt. A vezetési helyzettől, az útviszonyoktól és a perszonális preferenciáktól függően a járművezető a tradícióknak megfelelő dinamikus kezelőrendszeren, az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszerben, hat profilban, beleértve az offroad módot is, megváltoztathatja a gépjármű jellemzőit. A motor és a sebességváltó beállításai mellett ez a rendszer befolyásolja az elektronikusan állítható lengéscsillapítók és a kormányzás segédprogramját is. Külön választhatóan a lejtmenet vezérlő is hozzájárulást biztosíthat: a vezető által kiválasztott sebességet szüntelen megtartja 6% -nál nagyobb lejtőn.

TFSI, TDI, S tronic, quattro: a meghajtás

Európai bevezetéskor az Audi Q3 Sportback részére egy benzin és dízelmotor áll rendelkezésre. A 169 kW-os (230 LE) teljesítményt nyújtó 2,0 TFSI a legerősebb motor (Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro S tronic: Vegyített üzemanyag-fogyasztás l / 100 km -nél: 7,7 – 7,3 (30,5 – 32,2 US mpg); kibocsátás g / km: 174 – 166 (280,0 – 267,2 g / mi). A 2.0 TDI teljesítménye 110 kW (150 lóerő) (Audi Q3 Sportback 35 TDI S tronic: Vegyített üzemanyag-fogyasztás l / 100 km -ban: 4,9 – 4,7 (48,0 – 50,0 US mpg); km: 129 – 123 (207,6 – 197,9 g / mi)). Röviddel a piaci bevezetés után manuális sebességváltóval és quattro hajtással szintén rendelkezésre fog állni. Az év alatt újabb motorok fognak megjelenni, például egy erősebb dízel és egy belépő szintű benzinmotor, amely egy 48 V-os mild-hibrid rendszert kap kiegészítésnek. Fékezés esetén visszanyeri az energiát; az alacsony sebességről való gyorsítás alatt segíti a motort. A valós vezetési helyzetekben akár 0,4 l üzemanyagot is megtakaríthat 100 km-enként (62,1 mérföld).

A nagyobb motoroknál a quattro hajtáslánc alapfelszereltségként biztosítja az erőátvitelt. Központi alkatrésze a hátsó tengelyen van hidraulikus többlemezes tengelykapcsoló. Elektronikus menedzsmentje fergeteges stabilitást és a nagy vonóerőt egyesíti a magas szintű vezetési élvezettel. A teljesítmény mellett a quattro hajtás szorosan együttműködik a kerék-szelektív nyomatékvezérléssel. Ez a quattro hajtás során a belső oldali kerekekre, elsőkerék hajtás során az első, belső oldali kerékre kifejtett gyenge fékhatás révén teszi még dinamikusabbá és stabilabbá a gépjárműt.

Változtatható komfort: Belső és tér koncepció

Az Audi Q3 Sportback 4,50 m (14,8 ft) hosszú, 1,84 m széles és 1,56 m magas; tengelytávja 2,68 m (8,8 láb). Ez egy tágas és nagymértékben változtatható belső teret nyújt. A hátsó ülések három személy részére biztosítanak helyet. Ezek 130 mm-es (5.1 hüvelyk) hosszirányban mozgathatóak; a háttámla három részre osztott, és dőlésük hét fokozatban állítható. A csomagtér térfogata 530 l (18,7 cu ft) és 1400 l (49,4 cu ft) közt mozog. A raktér padlómagassága két szintre állítható, a hátsó polc ez alatt helyezkedik el. Opcióként az Audi egy elektromos hátsó ajtót is ajánl, amit lábmozdulattal is lehet nyitni és lezárni. Az elektromosan állítható és elvárásoknak megfelelően fűthető első ülések sportos pozíciót és magas szintű kényelmet biztosítanak. A kontrasztos varrással ellátott sportülések és színes díszítőcsíkok az ajtópaneleken felszereléstől függőek. Amellett az Alcantara felületek a műszerfalon és a kartámaszokon hangsúlyozzák a progresszív tervezési filozófiát. A sötétben a külön választható kontúr / hangulat világításcsomag 30 választható színnel világít.

Digitális világ: Megjelenítők és kezelés

A kezelési és megjelenítési koncepció igazolja, hogyan halad előre az Audi a digitalizálással: már az alapfelszereltség része a 10,25 hüvelykes képátlójú digitális műszerfal, melyet a vezető a többfunkciós kormányról működtet. Az MMI navigation plus csúcskategóriás rendszerben, a jelzések az Audi virtual cockpit 10,25 col átlójú kijelzőfelületén jelennek meg, amely több egyéb szerepkört ad. A műszerfal centrumában egy 10,1 hüvelykes méretű érintőképernyő látható. Funkcióválasztásnál akusztikus visszajelzést ad. Éppen úgy, mint a márka első osztályú modelljeiben, széles, magasfényű fekete keret veszi körül. Az alatta elhelyezkedő légkondicionáló vezérlőegységgel közösen a megjelenítő ergonómikusan 10 fokkal a vezető felé fordul. Kérésre a 12,3 hüvelykes Audi virtual cockpit plus szintén rendelkezésre áll három választható megjelenéssel, beleértve egy különösen dinamikus megjelenésűt is.

Az átlátható menüstruktúrát hangvezérlés egészíti ki, mely a mindennapos élőbeszéd sajátos fordulatait is felismeri. A navigációs célállomás és az MMI-keresés megadása a szabad szövegbevitelen alapul. A rendszer a korábbi utazások alapján felismeri a vezető leggyakoribb célpontjait a hozzáillő javaslatok megadásában. Ennek esetén statisztikai empirikus értékeket vesz figyelembe a napszakra és forgalmi viszonyokra vonatkozóan.

Átfogó hálózatkezelés: Infotainment és Audi connect

Az MMI navigation plus-szal az Audi connect online szolgáltatásai LTE Advanced sebességgel állnak rendelkezésre egy állandóan telepített SIM-kártyán át. Ebbe a kategóriába sorolandók példának okáért az online forgalmi információk és az online point-of-interest POI szolgáltatása, amely az útvonal megmutatását fényképekkel, nyitvatartási idővel és felhasználói értékelésekkel egészíti ki. Az Audi flotta konnektivitásának betudhatóan a Q3 Sportback a fedélzeti kamera és a jármű érzékelőinek segédkezésével kap és nyújt tájékoztatást az útszéli parkolóhelyről, a veszélyeztetett területekről és a sebességkorlátozásokról. A közlekedési lámpákra vonatkozó információ új szerepkör a Car-to-X szolgáltatások közt. A gépjármű adatokat fogad a település forgalmirányító számítógépéről, aminek eredményeként a járművezető az Audi virtual cockpitben kap tájékoztatást a közlekedési lámpák helyzetéről. Ez a járművezetők részére biztosítja, hogy előre beállítsák sebességüket, ami növeli a hatékonyságot és rendbe hozza a forgalom haladását. Ez az ajánlat kezdetben csak egyes európai településekben elérhető, és a települési tartomány infrastruktúrájának fejlődésétől függően szakaszosan bővül.

Egy újabb újdonság az Amazon Alexa felhőalapú hangszolgáltatás, amely zenét és hangoskönyveket közvetít, és több mint 80 000 Alexa Skill-hez is hozzáférést nyújt. A Google Earth navigáció és a hibrid rádió, amely a vétel körülményeitől függően automatán vált az FM, DAB és az online streaming közt, ugyancsak az Audi connect navigation és infotainment plus csomag részét képezi. A hangvezérlő rendszer a felhőben rögzített részletes tudásbázist használja, hogy válaszoljon a vezetői kérdésekre és parancsokra.

Az díjmentes myAudi App és az Audi okostelefon interfész biztosítja az összekapcsolhatóságot a gépkocsi és a smartphone közt. Ez integrálja az Android és iOS mobiltelefonokat a fedélzeti információs és mulattató rendszerbe. Az okostelefon tartalma az MMI megjelenítőn az Apple CarPlay-en vagy az Android Auto-n át jelenik meg, és nincs szükség kábelre, ha a csúcskategóriás információs és mulattató rendszert használják egy iPhone gépezettel. Az Audi phone box és a Bang & Olufsen Premium Sound System virtuális 3D-s hangzással egészíti ki ezt az átfogó ajánlatot.

Kiemelkedő minden helyzetben: az asszisztensrendszerek

Az Audi Q3 Sportback tekintetében négy alaprendszert használnak a biztonság érdekében. Ezek közé sorolható a sáv elhagyásra figyelmeztetés és a sávváltás figyelmeztetés. Amíg az előbbi nyújt támogatást a sofőrnek a sávban maradni, az utóbbi a sávváltáskor adódó kritikus helyzetekre figyelmeztet, példaként, ha egy jármű van a holttérben. A Németországban forgalmazott modellek az Audi pre sense rendszert is megkapják. Ha ütközésveszély lép fel, vizuális, akusztikus és haptikus figyelmeztetést küld a vezetőnek. Vészhelyzetben egész fékezést generál, és megindítja az Audi pre sense alapvető biztonsági intézkedéseit. Ez magában foglalja az első biztonsági övek meghúzását, az ablakok és a külön választható tolótető bezárását, és aktiválja a figyelmeztető lámpákat.

Az adaptive cruise assist a külön választható rendszerek számottevő része. A rendszer leveszi a vezetőről a hosszanti és keresztirányú vezérlés terhét. Az ultra-modern rendszerek, példának okáért a 360 fokos kamerák segítséget nyújtanak a parkoláshoz és a manőverezéshez. Az MMI kijelzőjén az SUV kupé közvetlen környezetét mutatják, és a vezető több perspektíva közül is választhat. A park assist önvezérelten be- és kiparkolja a gépjárműt. Ha példának okáért a vezető egy bejáratból áhítana kitolatni, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő asszisztens figyelmeztet a rendszer értékelése alapján veszélyesen közeledő járművekről.

Kereskedelmi forgalomban ősztől kapható: piaci bevezetés és bevezető modell

Az Audi Q3 Sportback szállítása Európában ősszel kezdődik. Németországban a 35 TDI S tronic ára 40 200, ameddig a 45 TFSI quattro S tronic 46 200 kezdőártól válik hozzáférhetővé. A forgalmazás kezdetekor egy exkluzív „Edition” modell áll rendelkezésre két dizájnnal. A karosszéria fényezésétől függően „edition one dew silver” és „edition one mythos black.” nevet kapták. Mindkét modell az S-Line vonalaira alapoz fekete stíluscsomaggal. A sötét dekoratív panelek a mátrix LED-es fényszórókban és a 20 collos kerekek még sportosabb megjelenést biztosítanak.

Az ezüst széria egy élénk színekkel díszített úrias belső kialakítást, ameddig a fekete modell az S-Line sötét belsőjére épül, amit a műszerfalon és az ajtók kartámaszain található kék Alcantara felületek egészítenek ki.