Felvillanyozó pillanatok a BMW Weltben: átadták az első BMW i4 modelleket

Felvillanyozó pillanatok a BMW Weltben: átadták az első BMW i4 modelleket

Megjött az utakra a BMW mesés vezetési élménye – tisztán elektromos meghajtással: november utolsó hétvégéjén átadták tulajdonosaiknak a sorozatgyártásban kínált első BMW i4 modelleket. „Állandóan speciális alkalom számunkra, amikor egy modern modell első példányait adhatjuk át ügyfeleinknek. A BMW i4 érzelmekkel telve ismerteti, hogy a zéró emissziójú mobilitás és a sportos menetdinamika mennyire jól összeillik. Kétség sem férhet hozzá voltaképpen, hogy a BMW i4 a vezetés élményének merőben új dimenziójával láttatja meg ügyfeleinket” – mondta a BMW Weltben szervezett ünnepélyes átadón Bernhard Kuhnt, a BMW Group németországi piacért felelős részlegének alelnöke.

A jellegzetes alkalom apropóján a BMW Group egy sajátos kísérőprogramot is rendezett Münchenben a BMW i4 első tulajdonosainak, az első tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé köré.

Várakozásokkal teli ügyfelek

„Amikor leadtam a rendelést, nem volt lehetőségem tesztkört autózni, habár nyomban tudtam, hogy a BMW i4 korrekten az én autóm. A tisztán elektromos hatótávolság, az megnyerő formanyelv és a márkára sajátos sportosság remek szimbólumaként már a modell tanulmányautója is lenyűgözött. Olyan gépkocsit akartam, amely azt is képes megmutatni, hogy továbbfejlesztett vállalkozásként miként tudjuk az elektromos mobilitást nem kizárólagosan privát életünk, de munkakörnyezetünk szerves részévé is emelni. Ugyanígy várom a károsanyag-kibocsátás nélkül átélhető, sportos vezetési élményt is, ugyanis a BMW i4 működéséhez létfontosságú áramot a saját fotovoltaikus rendszerünk állítja elő” – nyilatkozta Stefan Ballin, aki egy villanyszerelő cég tulajdonosa és a BMW egyik első partnere, aki átvehette BMW i4 modellje kulcsait.

„A BMW i4 modellel nagyszerűen eltaláltuk, hogy ügyfeleink mire vágynak. Ezt a modellt övező rendkívüli kíváncsiság is igazolja. Igencsak örülünk annak, hogy hálózatról tölthető modellpalettánkat a legjobb időben bővíthetjük tovább az első tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé-val, és hogy az első példányokat az eredendően tervezettnél három hónappal ezelőtt adhatjuk át ügyfeleinknek. Az első BMW i4 modellek átadása és a BMW iX sorozatgyártásban kínált első példányainak megközelítően egy hét múlva esedékes átadása mérföldkövet jelent azon az úton, amelyen a BMW Group az elektromos mobilitás térnyerését szorgalmazza” – tette hozzá Bernhard Kuhnt.

Németországban már minden negyedik BMW modellt hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával rendelnek meg az ügyfelek

„A Németországban árusított új BMW modellek közül napjainkban már minden negyediket tisztán elektromos meghajtással vagy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával rendelnek meg ügyfeleink. A harmadik negyedév végére idén hozzávetőlegesen 41 900 darab hálózatról tölthető BMW modellt és 8 820 darab hálózatról tölthető MINI modellt adtunk át. Az angol prémiummárka mindenre kiterjedő eladási mutatóinak nagyjából 20 százalékát már most is a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE adja. Németországban a BMW Group egy év alatt közel megkétszerezte hálózatról tölthető modelljei értékesítési mennyiségét, amely ma ezáltal hozzávetőlegesen 25 százalékon áll” – indokolta a BMW Group németországi piacért felelős részlegének alelnöke.

Vérpezsdítő menetdinamika a típus-specifikus futómű-technológia és a tisztán elektromos meghajtás kettősének hála

A BMW i4 a márkára sajátos sportosságot trendi formanyelvvel ötvözi – a bajor prémiummárka portfóliójának szívében is elérhetővé téve az elektromos mobilitás innovációját. A négyajtós Gran Coupé az első olyan tisztán elektromos meghajtású BMW, amit mindenekelőtt a kompromisszumoktól mentes vezetési inger szempontjai alapján fejlesztettek ki a mérnökök. A vérpezsdítő menetdinamika és a kimagasló tisztán elektromos hatótávolság kettősét a legújabb hajtáslánc-technológiában rejlő teljesítmény-többlet és az okos könnyűszerkezetes járműépítés vezérelveinek következetes használata biztosítja.

A tisztán elektromos hatótávolság és az továbbfejlesztett modern műszaki megoldás volt az, amely a regionális építési projekteket megújuló energiák alkalmazásával létrehozó céget vezető Ronny Scharschmidt előrendelését is megalapozta. „A tisztán elektromos hatótávolság és a több új vezetést támogató szerepkör okán döntöttem a BMW i4 mellett. Emellett a megannyi fedélzeti újítás okán, amelyek biztonságosabbá és komfortosabbá teszik a vezetést. Az első hosszabb utam Münchenből egyenesen Szász-Anhalt tartományba vezet ezután, de különben is: az utak mentén elegendő gyorstöltő látható ahhoz, hogy többé ne kelljen aggódni a jármű töltöttsége folytán” – nyilatkozott.

Ergonomikus járműtöltés

Hálózatról tölthető modell vásárlása során a BMW Group minden egyes kuncsaftének egy BMW Charging vagy MINI Charging kártyát ad, amely a Föld legnagyobb járműtöltő hálózataihoz ad hozzáférést. A bajor prémiummárka ezen felül két opciót is ígér, amelyekkel a modell otthon is kényelmesen feltölthető: a BMW Wallbox fali töltőt és a BMW Group partnere, a NewMotion által kifejlesztett Smart Wallbox nagy tudású fali töltőt. Ez utóbbi példaként képes az összes töltési folyamatot hibátlanul rögzíteni és dokumentálni, a céges gépkocsit vezető ügyfelek könyveléseit megkönnyítendő.

A BMW Group hálózatról tölthető modellpalettájának bővítése tovább folytatódik

A két technológiai újítás, a BMW i4 és a BMW iX debütálásával öttagúra bővült a BMW Group tisztán elektromos meghajtású modelleket egyesítő portfóliója: a piacon a BMW i3 mellett a MINI Cooper SE és a BMW iX3 szintén rendelkezésre áll. Hozzájuk csatlakozik a következő években a BMW 7-es széria, a BMW X1 és a BMW 5-ös széria tisztán elektromos meghajtású modellváltozata. 2022-től a BMW Group minden németországi gyárában készülnek tisztán elektromos meghajtású modellek. A MINI Countryman tisztán elektromos meghajtású utódja és a tisztán elektromos meghajtású Rolls-Royce Spectre szintén érkezik a piacra. 2023-tól a BMW Group minden járműkategóriája 90 százalékában legalább egy tisztán elektromos meghajtású modellel képviseltetni fogja magát, 2030-ra mindazonáltal várakozásai alapján a tisztán elektromos meghajtású modellek a vállalatcsoport egész éves értékesítési mennyiségének legalább 50 százalékát adják ezt követően.