Száraz hajfesték a nyerő

Száraz hajfesték a nyerő

28 ország versenyzői indulnak idén, a nyolcadik alkalommal megrendezett Henkel Innovation Challenge főiskolásoknak és egyetemistáknak szóló innovációs versenyen. A verseny magyarországi döntője 2015. március 3-án, Budapesten volt. A megmérettetést az iGirls csapat száraz hajfesték koncepciója nyerte, így ők jutottak ki a nemzetközi döntőre, melyet 2015. április 8-10. között Bécsben rendeznek meg.

A Henkel idén nyolcadik alkalommal rendezi meg az Innovation Challenge versenyt, amelyen 28 ország főiskolai és egyetemi hallgatói vesznek részt. A hazai döntő 2015. március 3-án, a Henkel Magyarország Kft. budapesti irodaházában volt. A versenyre érkező 6 csapat tagjai a Budapesti Corvinus Egyetem, a Budapesti Gazdasági Főiskola, Budapesti Műszaki Egyetem, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Szent István Egyetem diákjai közül kerültek ki. A nemzeti döntő győztes csapata 2015. április 8-10. között részt vehet a Bécsben megrendezésre kerülő nemzetközi döntőn.

A versenyen induló kétfős csapatoknak egy, a 2050-es évre szóló, innovatív termékötlettel vagy technológiai elképzeléssel (újítással) kellett pályázniuk. A hallgatók 2014. december közepéig regisztrálhattak ötleteikkel, ezt követően a beérkező pályázatokból választották ki a 6 döntős csapatot, akiket a felkészülésben tapasztalt Henkel munkatársak mentorként segítettek.

A versenyen a csapatoknak prezentációkkal és ahhoz kapcsolódó kérdésekre adott válaszokkal kellett meggyőzniük a Henkel vezetőiből álló zsűrit. Az előadások igen változatosak, és érdekesek voltak, demonstrációk, termékbemutatók is tarkították. A termékkoncepciónak a marketing mixen és a stratégián kívül, a Henkel számára fontos fenntarthatósággal kapcsolatos kritériumoknak is meg kellett felelni.

A hallgatók olyan ambiciózus ötleteket mutattak be, mint például a száraz mosópor, vagy a gáz nélkül működő spray. A versenyt az iGirls innovációja, a Syoss Push’n Colour – hajfesték nyerte. A nyertes csapat tagjai Szabó Renáta és Horváth Rebeka a Budapesti Gazdasági Főiskola hallgatói. Ötletük, amelyet a hajszínező spray-k elve ihletett, a nagyszerű koncepció mellett a lehengerlő előadás miatt nyerte el a zsűri kitüntetését.

Alapvetően egy olyan terméket szerettünk volna kreálni, amit mi is szívesen használnánk. Az, hogy ezt 2050-ben kellett elképzelnünk megkönnyítette a dolgunkat, hiszen nem volt, ami határt szabjon a képzelőerőnknek. Mindenképp a Beauty Care üzletágban szerettünk volna gondolkodni, így jutottunk el az intelligens formulát tartalmazó száraz hajfestékhez, ami nem igényli energia, illetve víz használatát – mondta Horváth Rebeka.

Ezt próbáltuk a realitás talaján maradva kivitelezni, miközben a termék fenntarthatóságát is figyelembe kellett vennünk. Fontos volt számunkra, hogy olyan termékkel induljunk a versenyen, ami véleményünk szerint megállná a helyét a 2050-es piaci versenyben – tette hozzá Szabó Renáta.

A nyertesek a nemzetközi döntőre szóló meghívón kívül egy-egy iPadet nyertek. Második lett a Pandatech csapat, jutalmuk egy-egy fényképezőgép, a harmadik pedig a Futureprise csapata lett, akik fejenként egy hordozható töltőteleppel lettek gazdagabbak. Emellett minden döntős csapat 3D VIP mozijegyeket kapott munkájuk elismeréseként.

A Henkel innovációs versenye mindig jó alkalom számunkra, hogy megismerjük a legtehetségesebb fiatalokat világszerte, és felkeltsük az érdeklődésüket a vállalat iránt. Az innovációs verseny egyike a Henkel számos kezdeményezésének, melynek célja a korai, személyes kapcsolatteremtés a hallgatókkal. A vállalat a verseny után is tartja a kapcsolatot a résztvevőkkel, így például számos tehetséges új munkatárs került ki az elmúlt években a korábbi versenyzők közül – mondta Gera Csilla HR vezető.

A nemzetközi döntő 2015. április 8-10. között lesz a Henkel ausztriai székhelyén, Bécsben, ahol a hazai győztes csapatnak újra prezentálnia kell a koncepcióját. A csapat mentora Németh Ottó, a Beauty Care üzletág marketing vezetője, aki természetesen továbbra is segíti a felkészülést, és a döntő helyszínére is elkíséri a hallgatókat. A nemzetközi döntő első három helyezettje találkozhat Kasper Rorsteddel, a Henkel igazgatóságának elnökével is. Az első helyezett 10 ezer euró értékű világkörüli utazást nyer, a második 4 ezer, a harmadik pedig 2 ezer euró értékű utazási utalvánnyal lesz gazdagabb.

(forrás: Henkel)